söndag 10 juli 2022

Vecka 27 första semester veckan

 Äntligen har semestern börjat på riktigt. Vi har inte planerat så jättemycket i år. Förra året gjorde vi precis tvärt om planerade in varje dag och det blev lite stressigt. 

Började med att bara vara hemma. M gjorde en blomsterbänk som jag målade.


Tog lite promenader och njöt av att bara vara lediga.



Så glad åt mitt lilla växthus, där växer det för fullt.





Vi tröttnade ganska snabbt på att bara vara hemma så en dag gjorde vi en liten utflykt till Vadstena.
När vi var på väg kom jag på att vi skulle ta en sväng förbi Mjölby också. Vad kan finnas där? En scrapbookingbutik så klart.


När jag shoppat klart åkte vi vidare till ett ställe som heter Fylla Gård. 
Där hade jag sett att man kunde stå och plocka jordgubbar. Hur bra är inte det?





Där fanns även ett fält fullt med vallmo. Jag älskar vallmo. Så fina. 



Väl framme i Vadstena promenerade vi runt och tittade lite. Det är så mysigt och fint i Vadstena nästan som Visby. 



Åt lunch mitt på torget på en restaurang som hette Rådhuskällaren. 




Gissa vem vi träffade på där? Gulliga Helena som driver bloggen Helenas Enkla Vardag. 


När vi pratat klart med henne strosade vi vidare.




På vägen hem stannade vi till i Borensberg och köpte lite glass. Det blev en jättemysig utflyktsdag.



På fredagen bjöd vi hem våra vänner M & F på middag.

Vi startade med en rabarbermojito. 


Till förrätt bjöd vi på gratinerade havskräftor, varmrätt lövbiffspasta och efterrätt jordgubbspaj. 



Sen spelade vi spel och hade så trevligt, Hoppas att dom snart kommer o hälsar på igen.

I går följde jag med min syster till Kopparberg och lämnade lilla K som ska vara hos mormor några dagar. Vi hälsade även på vår äldsta syster. Hon med det mysiga växthuset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar