söndag 17 juli 2022

Vecka 28 andra semesterveckan

 Höjdpunkten den här veckan var när vi tog med några vänner och åkte till Vättern för en båttur. Det är inte många gånger på en sommar som man får perfekt båtväder för en tur på Vättern men den här dagen var det helt perfekt. 

Vi lade i båten i Olshammar, vi tycker det är så bra att lägga i den där. Sen åkte vi direkt till Vänneviken, det är ett riktigt favoritställe.


Vid Vänneviken fikade vi på en morotskaka som jag hade bakat. M badade. Sen åkte vi vidare.


Nästa stopp blev på en liten ö i närheten av Grönön.


På ön åt vi lunch som våra vänner fixat. Oj vilken lunch. Hembakta naanbröd med hummus, grönsaksfyllda baguetter med bla grillad auburgine och till efterrätt en jättegod småkaka med iskaffe. Allting var så gott. 






Den här dagen sparar jag i minnesbanken o tar fram en mörk vinterdag.

Vad hittade vi på mer den här veckan?

Jag var med min syster o lilla K till Wadköping och åt glass.


I lördags firade vi min äldsta syster som fyllde 62 år och gick i pension.



Av mig fick hon solcellslampor, en bricka och en hortensia.

Pysslat lite i trädgården har vi också gjort såklart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar