söndag 19 mars 2023

Aj aj aj det gör ont

 Förra veckan var jag och kollade upp mina leverfläckar. Jag hade inga som var farliga däremot hade jag en liten solskada under näsan. Läkaren skrev ut en salva som jag skulle använda i 14 dagar och sen paus i 14 dagar och sen använda i 14 dagar igen. Salvan kostade 1079 kr helt galet. När jag använt den i några dagar fick jag värsta munsåret. Troligtvis har jag fått salva på läppen. Jag ser helt förskräcklig ut och det gör så ont. Har knappt kunnat äta och fått dricka te med sugrör. Helt galet. Salvan fick jag göra uppehåll med tills det att munsåret gått över.


Eftersom jag haft så ont av mitt munsår har jag varken tränat eller gjort något annat den här veckan. Så trist.

I går åkte jag ändå till Nora och träffade min mamma och två av mina systrar. Det var nämligen invigning av en utställning om Nora Anna på biblioteket. Kul att höra berättelsen om henne. Vi fick även lyssna på en radioinspelning och se en liten film. När det var slut gick vi till en pizzeria där dom andra åt lunch. Sen fikade vi hos våra släktingar som bor i Nora.



Eftersom M är i Stockholm o bygger kök den här helgen också blev jag bjuden hem till min syster o lilla K på kvällen. 

Lilla K är inte så liten längre hon ju precis fyllt 12 år. Att vara med moster är supertrist. Vill helst sitta o prova smink o sådant. Snart tonåring. 


Jag blev bjuden på mat o god efterrätt sen tittade vi på premiären av Let´s Dance.


I morgon är det vecka 12 och det innebär att det är dags att så luktärtsfrön om man följer tipsen från Cecilia Wingård. Jag fuskade lite och planterade mina redan idag. En dag mer eller mindre spelar ju ingen roll. 


Nu är det bara att vänta någon vecka tills dom har blivit ca 10 cm långa då är det dags att ställa dom utomhus. 

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar