söndag 12 mars 2023

Ensam hemma

 Den här veckan har M varit i Stockholm o jobbat med sonens lägenhet. Usch jag gillar verkligen inte att vara ensam hemma. Jag är så mörkrädd. 

I måndags var jag och min fina vän M på bio. Vi såg A Man Called Otto den var jättebra.



Vintern kom tillbaka det som var så vårigt och härligt förra veckan.


 Tre pass på Friskis har jag hunnit med, 2 st IW pass och ett cirkelgym. 

I fredags kom äntligen M hem igen. Åh vad skönt att ha honom hemma. 

Vi startade lördagen med en god frukost framför Nyhetsmorgon. Vi ville inte missa att se min kompis dotter skrapa Triss. Vet Ni vad hon vann? 15 000 kr / månad i 20 år !!! 3,6 miljoner kronor. Helt galet jag är så glad för deras skull. 

Det var jättefint väder så vi åkte till Karlslund/Lindbacka och tog en promenad.







På kvällen blev vi hembjudna till våra grannar för att kolla på Mellofinalen.
M fixade lite tilltugg till bubblet. Friterade rischips med krämiga räkor. 



Och cremé brulee till efterrätt som han gjorde i sous viden. Blev jättebra. 


Oj vilken middag det blev. J hade gjort gratinerade ostron och lite räksmörgås till förrätt. 



Oxfilé till varmrätt.


Vår creme brulee till efterrätt.


Å fixade en drink.

Det blev Loreen som vann med låten Tattoo. 

Idag har det också varit fantastiskt väder. Vi tog en promenad till Naturens Hus 
och fikade. Jag tog som vanligt varm choklad. Så härligt med årets första utomhusfika.


När vi fikat klart gick vi till Rävgången och tittade på alla som åkte skridskor och skidor på isen.




Det blev en härlig helg i strålande väder. I morgon ska det visst komma mer snö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar