söndag 5 mars 2023

Ljuset är tillbaka

 Visst är det härligt att ljuset äntligen har kommit tillbaka. Ljust både när man åker till jobbet och när man kommer hem. Så skönt. 

Den här veckan har det varit riktigt härligt vårväder. Jag har faktiskt varit ute på promenad varje dag och i onsdags var jag på mitt vanliga IW pass. Känner mig riktigt nöjd. Skönt att komma ut på promenad nu när börjar bli lite vår. Såg faktiskt snödroppar en dag.

I torsdags vad det dags för lilla K att fylla hela 12 år. Det var en jättefin kväll alldeles rosa på himlen.


I år blev det ett restaurangbesök på Mocca Deli. Vi brukar alltid gå på restaurang på hennes födelsedag.


När man fyller år äter man såklart nutellapizza till efterrätt.

Av mig fick hon örhängen och en låda med akvarellfärger m m i present.

I torsdagskväll åkte M till Stockholm för att renovera yngsta sonens kök
medans han är bortrest.
Visst är det perfekt. Pappa fixar nytt kök medans sonen är i New York för att sedan åka vidare till Kanada.
 Vilken tur att äldsta sonen kom hem så jag fick lite sällskap. Dom skulle på en babyshower men vi fick även lite tid tillsammans. Kollade bla på Vasaloppet.

Idag har vi firat lilla K igen. Det var dags för det stora släktkalaset.




Jag kunde inte hålla mig längre, nu har jag köpt årets första penseér. Dom får bo på altanen för nästa vecka ska det bli riktigt kallt igen. Usch vad trist. 


Avslutar den här veckan med en krokus som tittat upp i rabatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar