söndag 26 februari 2023

Börjar med snö och slutar med solsken

 Den här veckan började med riktigt skruttväder. På måndagsmorgonen när jag skulle åka till jobbet snöade det för fullt. Jättestora snöflingor kom ner från himlen. Suck jag som vill ha vår.

Som tur vara töade snön bort snabbt så när jag åkte hem var allt borta igen.
I tisdags var det dags för Fettisdag. Självklart åt vi semlor på jobbet.



I onsdags blev det som vanligt ett IW pass på Friskis. 
Mina lövkojor som jag planterade för någon vecka sedan börjar komma upp. Ska bli så spännande att se om jag lyckas få dom att blomma.
I går hade vi våra vänner S & C här på middag. Vi har knappt setts sen vi var i London.
Jag hade köpt nya ljus, servetter och servettringar som jag dukade med.
Vi bjöd på kantarellsoppa till förrätt, viltkyckling till varmrätt och kladdkaka till efterrätt.

Vi fick en jättefin rosa hortensia med fin kruka till. Blev så glad för den.

Idag har vi varit till Ekeby Dreve på en promenad i solskenet.





När vi kom hem bjöd vi över grannarna på lite fika. Vi hade massor med kladdkaka från igår över.

Avslutade helgen med att plantera om mina tomater så jag fått av J & G.
Satte även lite lejongaps frön. Spännande att se hur det går med dom.



Nästa vecka är det äntligen mars och lilla K fyller år. Det blir kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar