söndag 5 februari 2023

Stockholm med en massa mat

 Tjoho äntligen är det februari. Våren närmar sig sakta. 

I torsdags åkte jag upp till Stockholm för en liten konferens med mina kollegor. M var snäll och följde med och skjutsade mig. Han släppte av mig på hotellet och sen åkte han vidare till sitt jobb och arbetade några timmar sov sen över hos yngsta sonen.

Jag bodde på Nordic Light Hotell ett jättebra hotell tycker jag. Checkade in och väntade på mina kollegor från Trollhättan, Varberg och Mariestad.


När dom kommit åt vi lite lunch på hotellet sen tog vi en taxi till kontoret.
Där hade vi konferens några timmar sen gick vi till Restaurang Piren och åt middag.


Jag åt en jättegod fisk till varmrätt och chokladmousse till efterrätt.



Jag har så gulliga kollegor som kommer ifrån världens alla hörn.

Efter middagen var vi några som stannade kvar och tog en drink.





På fredagen slutade vi redan efter lunch. M och J kom och hämtade mig.
M skulle träffa en kompis på stan så jag och J bakade äppelpaj och tittade på en film.
På kvällen tog vi tunnelbanan upp på stan och åt på restaurang bara han och jag.

På lördagen kom kusin L med flickvän förbi hos J. Dom var också i Stockholm för L skulle jobba och då passade flickvännen på att följa med. När J hade visat sin lägenhet tog vi en promenad till P & B så att dom fick se den också. Jätteroligt att dom kom förbi.

När dom åkte tog vi bilen och åkte till mitt nya favoritställe Ulriksdals Slottsträdgård.
Där tog vi först en promenad i det fina vädret.



Sen passade vi på att äta lunch. Jag tog en jättegod grön ärtsoppa.




På kvällen var det dags att fira P´s flickvän B som fyller år i morgon.
Hennes familj hade också kommit för att vara med och fira. Vi började med bubbel och tilltugg hemma hos dom. Av oss fick hon tulpaner, ljus och salladsbestick i guld i present.
Sen gick vi till restaurang Wasahof och åt middag.

P med sin svärmor bredvid sig.
Restaurangen är känd för sina skaldjur så jag åt räkor till förrätt och musslor till varmrätt.
M passade på att äta ostron det är det bästa han vet.

Vi hade en jättetrevlig kväll men det är ingen restaurang jag kommer att gå tillbaka till.

Idag åkte vi hemåt efter lunch. Blev bara ett litet snabbstopp på outleten i Barkarby.

I morgon är det redan dags att gå till jobbet igen. Trött efter mina fyra dagar i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar