söndag 12 februari 2023

Mer Restaurangbesök och födelsedagsfirande

 Februari är den månad då vi har flest födelsedagar att fira, många i släkten som fyller år.

I onsdags var det dags för M att fylla hela 55 år. Tyvärr kunde sönerna inte komma hem och vara med på firandet så det fick jag sköta själv. Jag hade bokat bord på Chicce en ganska ny restaurang som vann pris för årets bästa restaurang 2022. 


Jättemysigt och så fin inredning.

I menyn hittar man deras tolkning av Italien.
Allt var jättegott. 

Presentöppningen tog vi när vi kom hem. I år fick han förutom restaurangbesöket en tröja utav mig.

I fredags var vi på AW på Saluhallen tillsammans med våra grannar.
J överraskade hela gänget med att bjuda på ostron.

Åh vad vi skrattade åt G, hon klarade inte att äta upp sitt. Jag har ätit det tidigare men jag är inte superförtjust, tycker bara att det smakar hav.
Jag åt även några smörrebröd som var jättegoda.


I går var det dags för nästa födelsedagsfirande.
Vi började i Lindesberg där vi bjöd svärfar på lunch på Brödernas.

Sen åkte vi till Kopparberg för att fira min systerdotter som fyller 20 år på måndag. Det var kombinerad födelsedagsfest och inflyttningsfest. Hon har nämligen flyttat till egen lägenhet.

Lägenheten var jättefin och låg precis bredvid ån med brygga och allt. En jättefin balkong hade hon också. 
Av oss fick hon handdukar och glas i present.


I dag har jag grejat lite i trädgården. Tagit hand om alla grenar som vår trädklippare lämnade efter sig när han klippte våra träd. Tog bort dom sista ljusslingorna vid växthuset. 
Jag gjorde även ett hjärta att hänga vid växthuset till Alla Hjärtans Dag som är nästa vecka.



Planterade lite lövkoja frön. Ska bli spännande att se om jag lyckas få några blommor. Har aldrig odlat lövkoja tidigare.
Tyvärr blev det ingen träning alls den här veckan. Inte ens en promenad. Usch det var dåligt. Får bli skärpning till nästa vecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar