söndag 29 januari 2023

Januari närmar sig sitt slut

 Jag tycker verkligen inte om vintern, januari och februari är verkligen mina hatmånader. Bara en sträcka som man måste härda ut för att komma till våren. Nu är det som tur är bara några dagar kvar sen kan vi lägga januari bakom oss. 

Piggar upp mig själv med tulpaner så ofta som möjligt. Jag tycker verkligen om tulpaner. En ny grej som har blivit populär är att vända på kronbladen det kan man göra när tulpanerna är på väg att blomma över. Man får en helt annan stil på sin bukett. Lite roligt.

Jag har äntligen fixat till mina naglar var så trött på den röda avskavda färgen efter jul. Nu blev det fräscha ombre.


Två pass på Friskis blev det den här veckan också. Känner mig så nöjd med det. IW och cirkelgym.


I fredags bjöd mannen på pasta med skaldjur det är så gott. Nästan som på restaurang.

 I går var jag och min kompis A på stan. Det var Hindersmässa men den hoppade vi över. Så klart blev det en vinlunch på favoritstället Amici. Bästa stället. Avslutade vår mysiga shoppingdag med ett glas bubbel på Saluhallen. Hoppas vi snart kan ses och shoppa igen. Det är så roligt.
Idag har vi varit på en liten promenad med våra vänner C & S. Var så längesen vi sågs.





Interflora firar 100 år och hade ett bra pris på tulpaner. Självklart kunde jag inte låta bli att köpa en bukett.

Nästa vecka ska jag åka till Stockholm några dagar det blir kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar