söndag 15 januari 2023

Det bara regnar och regnar

 Den här veckan har det regnat precis varenda dag. Kommer knappt ihåg när jag såg solen senast. Jag som tänkt att jag ska komma igång med mina lunchpromenader igen. Det blev ingenting av det pga vädret. Nya tag nästa vecka.

I onsdag var jag till The Skin och provade på LPG massage. Det hela började med att man fick ta på sig en kroppsstrumpa. Wow vad man kände sig snygg. Massagen utförs med hjälp av ett munstycke med vacumsug en rulle och en "flap" ställs in i olika styrkor som man kör över hela kroppen. Nu har jag provat men jag tror inte jag kommer att göra de igen. Var inget för mig.


I onsdagskväll kom P hem. Han skulle följa med på B´s farmors begravning på torsdagen. Jätteledsamt med begravning men mysigt att han kom hem.

I fredags passade vi på att gå på en AW tillsammans med P & B och hennes föräldrar. Vi hamnade i sofforna på Mojo. Var jättemysigt och lagom stojigt. Ungdomarna var bara med en liten stund för dom skulle äta middag tillsammans med några kompisar.


Vi föräldrar satt kvar och pratade någon timme till. När dom gick hem smet M & jag in på restaurangen och åt lite. Fredagslyx. 

I går åkte P tillbaka till Stockholm igen och M var på futsalcup. Jag gick en kortis på stan sen städade jag ut julen och tog det lugnt hemma.

I dag har jag varit till Stora Mellösas Handelsträdgård tillsammans med två goda vänner.
Det är ju Tulpanens Dag idag så vi vill köpa lite tulpaner. Jag plockade faktiskt mina själv för dom hade självplockning.



Handelsträdgården har stora planer ska bl a bli en festlokal. Ska bli spännande att se hur det blir när det är klart.

Innan vi åkte hem tog vi en sväng till Odensbacken och en Bulle i ugnen. Jag hade aldrig varit där tidigare men det var ett jättebra café med massor med gott fikabröd. Jag tog årets första semla.

När jag kom hem provade jag att sätta mina tulpaner med lök i en vas men det blev inte alls bra, dom var alldeles för långa.
Jag tog en promenad till skogen och plockade blåbärsris som utfyllnad och klippte av tulpanerna och placerade dom i en vanlig vas i stället. Det blev mycket bättre. 

Avslutade helgen med att plantera chilifrön. Nu är odlingssäsongen 2023 igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar