söndag 22 januari 2023

Dags att börja röra på mig

 Den här veckan har jag faktiskt kommit igång lite med träning. Några promenader och annat.

Veckan började med fint väder så då blev det en lunchpromenad.

Det är så mörkt och tråkigt hela tiden just nu men om man dukar lite fint med blommor och tända ljus blir det ändå lite festligt en vanlig tisdag.

I onsdags var jag på ett IW pass på Friskis. Skönt att komma igång igen.


I torsdags slutade jag lite tidigare för jag hade en tid hos min frisör. Det är alltid så lyxigt med fika när man är där. Finns ett bageri tvärs över gatan där dom handlar.
Eftersom jag bara skulle hem och byta om och sen direkt till Friskis var det ingen ide att fixa till håret. Jag fick flätor i stället.

På Friskis blev det ett cirkelgympass. Jag tror inte vi har varit på det sen 2019. Det var kul att prova igen. Barbro som leder passet blev så glad att vi var tillbaka. 

I går började M måla om vårt gamla köksbord som vi har flyttat in i matrummet.

Vi tog även en promenad med grannarna.

På kvällen var det äntligen dags att fira min kompis K som fyllde 50 år förra året. Hon fick ett restaurangbesök av oss i present men vi har inte hunnit fira henne förrän nu.

Det blev ett besök på Tybble Restaurang.
Vi började med varsin drink.
Jag tog en Raspberry Fudge, den var såååå god. 



Till varmrätt åt jag plankstek och efterrätt chokladpralin. Allt var jättegott.

Vi hade en jättetrevlig kväll. Jag hoppas födelsedagsbarnet var nöjd.

Avslutade helgen med lite padel. Åh vad det var roligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar