söndag 8 januari 2023

Årets första vecka

 Jag började årets första vecka med att vara ledig. Så lyxigt och skönt med bara 3 arbetsdagar. 

Jag sov länge, det bästa jag vet. 

Bläddrade i mina blomsterböcker och drömde om sommarens planteringar.

Städade mitt pysselrum. Var till Blomsterlandet och fyndade några hyacinter som jag ställde på bordet i växthuset.



En promenad blev det också i mörkret.


I tisdags var det jättefint väder så då passade jag på att ta en lunchpromenad.



I början av veckan var det riktigt kallt, då passade jag på att göra istulpaner av buketterna som jag fick på nyårsafton. En bukett satt jag en ljusslinga i, den lös så fint på kvällen.


I torsdags var det trettondagsafton, jag jobbade som vanligt men på kvällen var bjudna hem till våra grannar Å & K. Jag köpte en fin blomsterbukett som jag tog med.

När vi kom fick vi en jättegod drink. Å är så duktig på att göra drinkar.


Sen blev det en god 3-rättersmiddag.





I fredags var det trettondagen så då var vi lediga.
Vi passade på att ta en riktig långpromenad.




Växthuset i inbäddat i all snö.




I går gick vi upp tidigt för att åka till Stockholm.
Det blev en jobbig resa eftersom det hade snöat jättemycket på natten.


Det var dags för äldsta sonen att flytta från Solna till Vasastan.

Puh jag hoppas verkligen att det dröjer länge tills dom ska flytta nästa gång. I Solna bodde dom 3 trappor upp utan hiss och nya lägenheten är 5 trapport upp men där fanns det som tur var hiss.


Väldigt stökig flytt eftersom B´s pappa höll på att lägga det sista av golven samtidigt som vi flyttade. 


Pizza paus det ingår när man flyttar.


Hoppas dom kommer att trivas i sin nya lägenhet.
Idag har vi varit till Kopparberg och firat mamma som fyller 83 år i morgon.



I morgon är det dags att gå till jobbet igen. Fy det kommer bli jobbigt att jobba hela 5 dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar