söndag 2 april 2023

Tybble Pizzeria, Trädgårdsmässa och födelsedagsfirande

 I fredags träffade jag mina fotbollsmammor på Tybble Pizzeria. A som har lägenhet i Nerja i Spanien var hemma 1 vecka och ville träffa oss. Vi hade längtat efter henne så det var så kul att få ses.


Hon var så brun och fin. Usch vad jag kände mig blek och hemsk.





Vi hade såååå trevligt men det blev inte så sent för jag var tvungen att komma i säng i tid för på lördagsmorgon kl 7 åkte jag med en buss till Trädgårdsmässan i Stockholm.


Jag är så glad att jag fick följa med min granne G till Trädgårdsmässan. Det var en bussresa som var ordnad genom hennes jobb. 

På mässan fanns det massor att titta på. Inte bara blommor utan även en del inredning och mat.





G köpte chili till J och anmälde honom till chiliföreningen.


Min scrapbookingvän A var också med på resan.


Jag fick"träffa" flera av mina idoler bl a Hanna Wendelbo.
Har hennes bok och lyssnar på hennes live på Instagram. Hon är så duktig på allt som har med blommor att göra.


Jenny Strömstedt och Victoria Skoglund som driver podden Röda Vita Rosen som jag lyssnar på var där och gjorde reklam för sin bok. 



Min största favorit Karl-Fredrik var också på plats och signerade sin bok.
Den kunde jag inte låta bli att köpa. Man fick även ett vinglas med lite bubbel i på köpet.




Det blev en jättelyckad dag med en hel del inköp.
Impectas vattensystem till mitt växthus, lite fröer, Karl-Fredriks bok. te och en Mårbacka Pelargon. 

Nästa år tar jag nog ledigt och åker en vardag i stället för det var alldeles för mycket folk. När vi skulle äta lunch fick vi stå en hel timma i kö.

I dag har jag varit till Kopparberg och grattat min systerdotter som fyllde 31 år i går. Hon hade även flyttat till en ny lägenhet som jag inte hade sett.


Av mig fick hon årets pelargon och en solcellsfjäril som jag köpte på mässan.


Nästa vecka blir en kortvecka eftersom det är påsk. Åh vad det ska bli härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar