söndag 23 april 2023

Trilobiten Egastronomi

 Vilket fantastiskt väder det har varit den här veckan. Solen har strålat från en knallblå himmel varje dag. Helt otroligt.

När jag kom hem från jobbet i fredags var det 20 grader varmt. Plockade årets första lilla fredagsbukett i trädgården.


I lördags morse åkte M till Stockholm för att fortsätta med köket. Hoppas att han blir klar snart. Börjar bli tråkigt att vara ensam hemma på helgerna.

Som tur är har jag vänner att umgås med. 

Jag och min kompis L hade bestämt att vi skulle hitta på något.
Vi hade tänkt ta en cykeltur till Naturens hus och sen även Stora Hjorttorps Gård men när hon kom till mig hade hon fått en helt annan idé.

Hon hade nämligen sett på Facebook att Trilobiten i Hällabrottet hade öppet. Det är tydligen väldigt sällan dom har det pga fullbokningar med bröllop och annat mest hela tiden.
Såklart ville jag åka dit.

Vädret var helt fantastiskt det kändes som om vi var på en sommarutflykt.


Wow vilket ställe.

Anna och Niklas Edgren som tidigare drev sin restaurang Egastronimi i Åbytorp köpte Trilobiten 2021 där det tidigare har varit Yxhultsbolagets gamla huvudkontor. 
Dom har verkligen gjort det till ett helt fantastiskt ställe. Efter alla renoveringar öppnade dom maj 2022.











Vi åt en kyckling som var jättegod.

Alla kaffekoppar i en resväska. En rolig idé.



I hagen bredvid restaurangen var det fullt med blåsippor. Så fint. 


Vi åkte hem och hoppade upp på våra cyklar och tog en tur till Stadsparken.
Där åt vi årets första glass.

Magnolian hade slagit ut. Så fint. 

Scillan blommade också.
Det blev en helt fantastisk dag med en av mina bästa vänner. Vänner är det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar