måndag 1 maj 2023

En annorlunda Valborg

 Nu har en vecka rusat iväg igen. Sista veckan i april. 

I måndags var jag sällskap till lilla K.

Vi åt lasange med kladdkaka till efterrätt, tittade på tv och hade en mysig kväll.


I torsdags var jag och mina fotbollsmammor M och A på stan.
Det var extra öppet med erbjudanden och vip kväll på skönhetscompaniet.

Jag shoppade alldeles för mycket. Jeans som jag beställt på Pagelle. Skor, en rosa linneskjorta och smink på Skönhetscompaniet. Får inte bli någon mer shopping den här månaden.

Vi avslutade vår trevliga dag på The Window.



I fredags åkte M till Stockholm IGEN. 
Jag roade mig med att städa och göra en god räksallad till mig själv.


I lördags var mina scrapvänner A & S här och pysslade. Tyvärr glömde jag att fota.
Jag bjöd på mousakka och drömtårta. På kvällen kom M hem igen.


I går var det Valborgsmässoafton.

Vi började dagen med en cykeltur till Hjälmarsberg. Är alltid så fint där på våren när scillan blommar.





Det var soligt och fint men fy vad det blåste kallt. 





På kvällen åkte vi till Nora Kyrka för att gå på konsert med min stora idol Chris Kläfford.



Jag hade fått tips av min arbetskamrat att komma i god tid så vi fick jättebra platser. Nästan längst fram, jag satt faktiskt bredvid Chris mamma. Hon var jätte trevlig.

Konserten var såååå bra. Han har en helt fantastisk röst.

När vi kom hem blev det lite plockmat framför tvn.


I dag har vi varit lediga eftersom det är 1 maj. Tyvärr har det ösregnat hela dagen
Jag hade tänkt plantera ner mina luktärtor i rabatten men det får jag göra en annan dag.

Jag stod i växthuset och stoppade ner några frön med rosenskära. Jag är så glad åt mitt lilla växthus.



Nästa vecka blir kort eftersom vi är lediga idag. 
Jätteskönt.

Så här såg veckans fredagsbukett ut. Så kul att kunna plocka en bukett i trädgården varje fredag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar