söndag 7 maj 2023

En helg i Stockholm

 I onsdags när jag kom hem från jobbet bytte jag snabbt om till trädgårdskläder och gick ut och planterade lite.

Jag ville få ner lite mer frön och luktärtor.


I pallkragen bredvid växthuset planterade jag luktärtorna Monarch´s Diamond ska bli kul att se hur dom kommer se ut. 


Stoppade även ner några ormöga som var på rymmen i en kruka.


Tulpanerna har inte börja blomma än men dom slår nog ut när som helst.


I helgen har vi varit i Stockholm. M skulle som vanligt dit för att bygga kök och jag passade på att följa med. 

I fredags lyxade vi till det och bodde på Hotell. Vi valde Blique By Nobis som ligger närma där sönerna bor.



När vi  checkat in gick vi upp på takterassen och tittade på utsikten och tog varsitt glas bubbel.


Jättefin utsikt men tyvärr svinkallt.




P & B kom förbi och tog ett glas tillsammans med oss innan dom skulle vidare på annat. 
Vi slog oss ner i hotellbaren eftersom det var så kallt utomhus. 


På lördagen var det äntligen dags för mig att få se dom blommande körsbärsträden i Kungsträdgården.
Jag har aldrig sett det tidigare.




M & J byggde kök men P & B var snälla och följde med mig på stan.




Sjukt mycket folk som skulle fota dom blommande träden. 



Vi gick i några affärer sen var det dags för årets första rosé i solen.



På kvällen bjöd P & B oss på men jättegod sparrispasta. Jag som över hos dom och M hos J.

I dag var det dags för J att ta hand om sin lilla mamma. Vi åkte till ett annat ställe som jag också har längtat efter att få besöka. Nämligen Zetas.







Vi passade på att äta lunch i solen. Så härligt.




Jag shoppade några fröer och en ros. Ett jättetrevligt ställe som jag gärna åker tillbaka till.

M kämpade med köket hela helgen men blev inte riktigt klar så det kommer bli fler Stockholmsturer.


Rosen som jag köpte heter Koko Loco. Jag längtar efter att få se den blomma.


Nästa helg får jag träffa mina älsklingar igen får då kommer dom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar