söndag 6 augusti 2023

Vecka 31 Sista Semesterveckan

 Måndag

Veckan börjar med samma väder som vanligt, sol och regnskurar. Usch. 

Jag var på stan och fixade mina naglar. M slipade och oljade in köksbänken.


Tisdag

Blev en utflyktsdag. 

Först åkte vi till Skultuna Messingsbruk. Vi hade aldrig varit där tidigare.


Det fanns både vanlig butik och outlet. En inredningsbutik fanns det med.



Jag köpte ingenting i mässing, men det blev ett armband från Snö.

Innan vi åkte vidare passade vi på att äta lunch.
Vädret var okej så vi kunde sitta utomhus.




Sen åkte vi vidare till Åsby Handelsträdgård i Hallstahammar.
Där hade jag varit tidigare, blev inte så förtjust förra gången och tyvärr inte den här gången heller.




Det blev en trevlig utflyktsdag.

Här hemma växer luktärtorna som bara den.


Onsdag

En riktig tråkdag. Det är så trist att ha semester när det bara regnar.
Nästan så att jag längtar till jobbet.

Började dagen med att kolla på tjejernas fotbollsmatch mot Argentina. Dom vann med 2-0.
Sen åkte vi en sväng till IKEA.

Mina blommor trivs i alla fall i regnet.




Torsdag

Mina scrapvänner var här och scrappade på min altan. Det var jätteroligt att nästan alla kunde vara med. Så längesen vi sågs.

Jag bjöd på kolakakor och muffins till fikat och pastasallad med prosciutto till middag.



Fredag

Utflyktsdag.

Vi började med Sjötullen i Svartå där vi åt lunch.
Jag tog en smörgåstårta och M räksallad.









Det fanns även ett bageri där vi köpte ett surdegsbröd innan vi åkte vidare.


Nästa stopp blev ett glass-stopp i Askersund.


Sista stoppen blev Karintorpstomater. Men dit kommer vi inte att åka igen. Vi har lika fina tomater här hemma i vårt eget växthus. Köpte ändå med oss en påse.


När vi kom förberedde vi kvällens grillning sen åkte jag och hämtade lilla älsklingen som kom med tåget från Stockholm. Så mysigt att han kom hem över helgen.



Lördag

Nu blommar det för fullt här hemma.




Jag älskar att kunna plocka buketter varje dag.


Efter lunch tog vi en cykeltur till Ormesta Glasscafe och fikade.


Blev nästan attackerade av hönsen och tuppen. Visst var dom fina?


På kvällen blev det en cykeltur igen. Den här gången till Sörens vid Sörbybacken.
J skulle träffa sin kompis P för att sen åka vidare på inflyttningsfest.
Vi föräldrar passade på att ses en stund o tog en drink tillsammans sen skulle dom vidare.
Vi stannade och åt pizza med killarna.





Söndag

Ännu en dag med trist väder. 

Vi började med att titta på en jättespännande fotbollsmatch. Tjejerna mötte USA och matchen avgjordes med straffar. Så spännande. Sverige Vann!!!

På kvällen blev det lite padel med mina fotbollsmammor.

Nu var årets sommarsemester slut i morgon är det dags att gå till jobbet igen.

En gång har vi varit ute och åkt med vår båt. Så trist att det inte blev fler.

Avslutar med en bild som symboliserar semester 2023.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar