söndag 7 januari 2024

Välkommen 2024

 Jag började årets första arbetsvecka precis som förra året med att vara ledig en dag.

Så i tisdags sov jag länge. 

Sen blev det mest städning. Storstädade faktisk städskåpet. Helt sjukt vad mycket grejor vi har stoppat in där. Det slutade med att vi fick åka till IKEA och handla lite förvaringsboxar. Nu är det jättefint i vårt städskåp. Ett tag i alla fall.

Det har helt galet vilken vinter vi har. Den här veckan har det varit så kallt. 

I fredags när jag kom hem värmde jag mig med en brasa. Det var -15 grader utomhus. Njöt av ett glas rött och tulpaner framför brasan. M lagade en Boeuf Bourguignon som blev jättegod. En bra avslutning på årets första arbetsvecka.



När vi vaknade i lördags var det ännu kallare -21 grader.
Jag passade på att testa mpemba. Man kastar kokande vatten i luften som snabbt fryser till is.
Det blev jättehäftigt.

Sen åkte vi till Biltema och storhandlade.

Jag köpte en hylla och växtlampor. Jag ska nämligen ordna ett odlingsrum. När vi kom hem skruvade M ihop hyllan och jag städade undan julen. Tog en väldig tid eftersom jag köpt nya gardiner till köket som jag var tvungen att "fålla" upp.

På kvällen lyxade vi till det med hummer som M fyndat. Brukar alltid vara bra pris när nyår är över.



Idag har vi varit i Kopparberg o firat mamma som fyller 84 år på tisdag.
När vi åkte upp var det jättefint efter vägen men när vi kom fram var det helt igenmulet.


Hoppas det blir varmare nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar