söndag 18 februari 2024

Blommor, semlor och mat

 Den här veckan har mest bestått av mat och lite semlor.

Firade såklart fettisdagen på jobbet.


I onsdags firade vi Alla Hjärtans Dag med lite god mat .Vi har farit runt så mycket sista tiden så vi bestämde oss för att fira hemma. M gjorde en god lax med sandefjordsås.


Jag hade köpt lite lotter och han röda tulpaner. Lite lagom firande.



Vi har börjat med en ny grej på jobbet. "Kavajtorsdag" alla har kavajer i garderoben som man sällan använder. Nu ska de luftas. Jag tog min svarta, T-shirt och jeans.


I fredags myste vi med en charkbricka. Alltid lika gott.

I går var våra grannar J & G här o åt och kollade på Mellon.
Vi ville ju såklart se Gunilla Persson.

Vi började med att bjuda på lite Pinsapizza och bubbel sen blev det skaldjurspasta och som avslutning en citrondessert med lemoncurd, maränger, citrusfrukter och sorbet. Så god. Fast det var det bara jag som tyckte.


Av gästerna fick vi några små chillisar, djungelgurka och fina tulpaner.



Oj vad vi har gottat oss den här veckan. Ingen träning blev det heller, IWn var inställd i tisdags.
Nästa vecka måste jag röra på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar