söndag 4 februari 2024

Födelsedagsfirande i Stockholm

 Mina penseer som jag sådde för en dryg vecka sedan har börjat kika upp. Jag hoppas verkligen att jag lyckas få de att blomma. Sorten heter Chianti och ser så fin ut. 

Förra året spred sig en ny trend som kallades tulpanmassage. Jag testade den förra året men nu hade jag en tulpanbukett som var på väg att blomma över så jag gjorde det igen. Man vänder helt enkelt kronbladen utåt. Blir ett helt annat utseende. Fint eller hur?

Nu har min nya leksak kommit. En sk soilblocker som jag ha till mina små frön. Ska bli jättespännande att testa.

I helgen har vi varit i Stockholm och hälsat på sönerna och firat M och även vår svärdotter som fyller år. I år fick hon ett spel av oss i present. Spelet heter Hitster och jag hade tänkt köpa det till julklapp men då var det slut.

Vi kom upp på lördag runt lunch och då började vi med att ta en promenad till killarnas nya kontor som de så stolt visade upp.


Kontoret ligger på Kungsholmen och var verkligen jättefint.


Lilla Louie var så klart också med.


Vi passade på att beställa några pizzor som vi delade på till lunch.



Sen promenerade vi tillbaka. M trodde att vi bara skulle åka upp över dagen men jag överraskade honom med en hotellnatt eftersom han fyller år. Vi testade Elite Hotell Carolina Tower som ligger vid Karolinska väldigt nära där P bor. Vi var nöjda med hotellet och kommer säkert att bo där igen.

Kl 18 var vi bjudna hem till P & B på en fördrink.

Det blev både bubbel, ostron och en drink. Det är inte så dumt med vuxna barn.





Sen hoppade vi in i en Uber och åkte till restaurang Capannone där sönerna bokat bord för att bjuda sin pappa på middag som födelsedagspresent. Vilken överraskning. 


Jag åt en supergod skaldjurspasta.


En jättetrevlig restaurang som jag absolut kan tänka mig att besöka igen.

Det bästa med att bo på hotell är ju frukosten. Den var helt okej.

När vi checkat ut hämtade vi P & B och åkte först till Bauhaus och sen till Ikea och avslutningsvis till Barkaby. Den här gången skulle de kolla efter en skrivbordsskiva.


Det blev en jättemysig helg med våra älsklingar. 

När vi kom hem köpte vi lite kvällsmat på Rice and Noodles. Det brukar vi göra när vi kommer hem sent från Stockholm. Perfekt eftersom det är så mycket mat så det även blir matlåda. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar