söndag 17 mars 2024

Fullspäckad lördag

 Nu börjar jag faktiskt tröttna på tulpaner, längtar så efter att kunna gå ut i trädgården och plocka små buketter.


Började veckan med att få besök av min chef som sitter i Stockholm. Hon har aldrig hälsat på mig tidigare så det var skoj. Vi hade Pu-samtal och sen bjöd hon mig på lunch på Restaurang 29.

Blev 2 IW pass den här veckan. Riktigt skoj.

Nu har jag planterat om mina vita lejongap dom växer på riktigt bra. Ska bli så kul att se när dom blommar. Om dom gör det vill säga.


Veckans fredagsvas bestod av urblåsta ägg. Visst blev den söt. Enkel och kul att göra.


I går blev det en fullspäckad dag. Jättekul.

Började med Afternoon tea hos min kompis L i Ekeby Almby.


Wow vad hon hade fixat. Som på värsta restaurangen. Allt var supergott.


Goda marmelader och lemoncurd.



Vi hade en jättemysig eftermiddag. 

Strax efter 18 kom M och hämtade mig och vi åkte direkt till Nora där vi var bjudna på middag hos våra vänner P & M som vi alltid firar midsommar med. J & L och S var såklart också där. 


Vi blev bjudna på en supergod pasta och hemmagjord glass till efterrätt.

När vi åkte hem vräkte snön ner. Usch det blir nog aldrig någon vår känns det som.

I dag har vi tagit en promenad och letat efter tussilago men dom hade tyvärr inte kommit än.


Vecka 12 är det dags att plantera sina luktärtor men jag tjuvstartade lite och stoppade ner mina i jorden redan idag.


 I år har jag sorter både från Florea (julkalendern och Cecilia Wingård)


Ska bli spännande att se vilken som blommar först.


Passade även på att stoppa ner några ranunklar och anemoner som jag också fick i kalendern i jorden.


Vilken mysig helg jag har haft. Säger som jag brukar Vänner är det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar