söndag 14 april 2024

April

 Dags att summera andra veckan i april.

Den här veckan har jag hunnit med 2 st pass på Friskis. Varit till optikern och tandhygenisten.

I måndags var det soligt o härligt så jag slutade en timma tidigare och åkte hem o satte mina sista frön.

Det är så roligt att odla med hjälp av min soilblockers. Så glad att jag köpte den.


Nu har äntligen min första pensee slagit ut. Gissa om jag blev sur och besviken när den var vinröd och inte alls rosa som jag hade beställt. Fy vad trist. Hoppas verkligen att nästa blomma är rosa annars kommer jag att kräva pengarna tillbaka.

I fredags efter jobbet gick vi till vår lilla skog och plockade årets första vitsippsbukett. Nu är det äntligen vår på riktigt.

I går morse blev jag väckt av att en hund skällde. Gissa om jag blev förvånad. Jag visste att äldsta sonen skulle komma hem sent men inte att han hade lilla Louie med sig. P var hemma i helgen för att fira sin svärmor som fyllt 65 år.

I går tog vi bussen upp på stan för att luncha tillsammans med våra grannar.
Vi gick runt överallt o letade bort med det var fullt på de flesta ställen så till slut hamnade vi på Sorella eller kanske var det Satin. Jag lär mig aldrig vilken som är vilken. Jag åt i alla fall en god ceasarsallad.




När vi lunchat klart hade solen kommit fram så vi tog en promenad hem förbi Sveaparken o fotade krokusar.



På kvällen planterade jag om mina blomstermorot och satte mina dahliaknölar som jag köpte på mässan i platspåsar.


I dag har det blåst och ösregnat hela dagen så P, M och jag tog en tur till Marieberg.

Nu är det tyst o trist igen för sonen har åkte tillbaka till Stockholms. Den yngsta är just nu i Dubai.

Ha en bra vecka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar