söndag 7 april 2024

Vintern kom tillbaka

 Det är inte roligt när man vaknar på morgonen och tittar ut genom fönstret och upptäcker att det är alldeles vitt på marken. Vintern har kommit tillbaka IGEN. Nu får det verkligen vara nog.


Mina luktärtor stod i ett skyddat hörn på altanen så dom hade klarat sig bra som tur var.


En stackars tulpan kikar upp ur snön.

I går firade vi min kompis L som fyllde 50 år i februari. Vi bjöd henne på middag på Terrassen/Tillsammans.

Vi började kvällen med varsin god drink.


Jag tog en drink med rabarber den var supergod.

Maten var också bra. Man beställer in flera små rätter.


 


Det blev en jättelyckad kväll, det enda som var tråkigt att det var så kallt på restaurangen. 

I dag har vi varit i Kopparberg och hälsat på min mamma. Vi var aldrig där i påskas.
Vi köpte med oss lite lunch som vi fixade och bjöd på. Det blev kräftostsoppa och gott bröd till.

När vi ätit klart åkte vi o hälsade på systersonen i hans bygge. Alltid kul att se hur det går för honom.





Sen åkte vi och köpte lite jord och hjälpte mamma att bära upp den. Tog en fika tillsammans med min äldsta syster innan vi åkte hemåt.

Blev en mysig dag tillsammans med mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar