måndag 1 april 2024

Påskhelgen 2024

 I år kunde jag tyvärr inte vara ledig på skärtorsdagen eftersom det var den sista dagen att fakturera för den här månaden och då får jag inte ta semester. 

P kom hem redan på onsdagskvällen det var mysigt att han var hemma så länge.

Långfredag

Tog en promenad och plockade årets första tussilago. Förra helgen när vi var ute och letade hittade vi inte en enda men nu var det helt gult. Konstigt vad snabbt det går.


Det var härligt väder så jag passade på att plantera om en del av mina frön. Bland annat mina penseer som jag kämpar med. Ska bli så spännande att se när dom kommer att blomma.


På kvällen kom J med tåget men han var bara hemma en kort stund sen stack han på stan och träffade kompisar. P passade också på att träffa lite vänner men dom var hemma hos en kille och spelade spel.
Jag och M åt jättegoda räktacos.


Påskafton

På påskafton bjöd vi hem farfar (svärfar) på lite påsklunch.

Jag fick en bukett med gula blommor




Till efterrätt blev det cheesecake.



När svärfars åkte hem tog jag och sönerna en liten promenad.


På kvällen blev det grillpremiär. Mycket fokus på mat när sönerna är hemma.



Påskdagen

På dagen tog vi en tur till Marieberg och shoppade lite småsaker.
På kvällen kom min syster och åt middag med oss. Lilla K var i Karlstad hos sin pappa.




Vi avslutade kvällen med att spela När då då?

Annandag Påsk

Idag har det varit soligt och härligt väder. Vi passade på att göra en utflykt till mitt favoritställe Sörön. Killarna har av någon anledning aldrig varit med dit tidigare. 
B som har varit i Sälen hela påsken med sin familj hade kommit hem så vi tog med lilla Louie på vår utflykt.




Vi hade packat med lite fika som vi åt i solen.







Vi hittade  t o m några vitsippor som hade slagit ut.

Nu är det tyst i huset för killarna sitter på tåget tillbaka till Stockholm.
Vi har haft en jättemysig påskhelg tillsammans jag är så glad för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar