söndag 12 maj 2019

Vecka 18

Oj vad tiden rusar iväg! Jag har inte hunnit berätta vad som hände förra veckan.
Jag förstår inte hur Ni som bloggar varje dag hinner med? Jag hinner inte ens få till ett inlägg i veckan.

Största fokuset förra veckan var ju att det var Valborgsmässoafton.
Vi firade tillsammans med våra grannar och hade lite knytis.

Vi startade med drink och tilltugg.





Till förrätt serverades det en liten skagensmörgås.


Varmrätten var grillad oxfile med potatisgratäng.


Efterrätten stod jag för och det blev en gammal favorit.
Ricekrispes Pavlova med jordgubbar. Hur gott är inte det?


Måste visa vad vi gav värdparet istället för en blomma.
Några olika kryddor som jag fick så fint inslagna.


Vi struntade i att gå och se någon riktig majbrasa utan nöjde oss med elden från grillen.


En riktig toppenkväll med världens bästa grannar.

Skönt att 1 maj var en onsdag helt perfekt att vara ledig mitt i veckan.

Vi rensade lite i trädgården och fick besök av K & K. 
Lilla K hjälpte mig att göra årets första rabarberpaj.


På lördagen hade vi träff med scrapbookingföreningen.
Vi passade på att gå till slottet och fotografera dom fina blommande träden.








Det var min vecka 18.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar