fredag 22 maj 2020

Utflykt till Rönne och Askersund

Idag har jag varit på en jättetrevlig utflykt till Rönne och Askersund.

Vi började med att besöka Rönne Trädgård.





Det fanns massor med fint men jag köpte faktiskt ingenting.

Sen gick färden vidare till Rönne Kapell.





Här kan man äta lunch, fika eller köpa keramik.

Vi åt en fantastiskt god lax, potatissallad med friterad kapris.
Det var nog den godaste potatissalladen jag ätit.



När vi ätit klart gick vi runt i trädgården och tittade lite.







Vilket mysigt ställe, hit kommer jag absolut att åka igen.

När vi kände oss nöjda åkte vi vidare till det omtalade Varuhuset i Rönneshytta.
Där fanns det inget speciellt att köpa tyckte jag. Tror inte att jag kommer
att åka dit någon mer gång.

Färden gick vidare mot Askersund där första stoppet blev Kalles Trädgård.
Där fanns det mycket fint. Jag handlade både blommor och krukor.


Nu började vi bli glass sugna så vi åkte till Hamnen i Askersund och åt glass.


Det är så fint i Askersund så vi strosade runt lite och tittade.





Vi avslutade vår utflykt med att fota lite rapsfält.


 


 


Oj vilken underbar dag vi har haft. En utflykt som jag verkligen kan rekommendera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar