söndag 10 januari 2021

Första dagarna i januari 2021

 Så har ett nytt år börjat, känns lite spännande att faktiskt ha ett helt år framför sig utan några som helst planer eller förväntningar. Eftersom Coronan fortfarande pågår för fullt så vågar vi inte planera någonting. Jag är glad för varje vecka/dag som vi håller oss friska men snart hoppas vi att vi får vaccinera oss jag längtar så efter att allt kan bli som vanligt igen.

Vi fortsätter att träffa släkt och vänner utomhus.

Förra söndagen åkte vi till Karlslund och tog en promenad till Lindbacka solen sken och det var så härligt.




Vi hade med oss lite varm glögg och saffransskorpor att fika på. Tur att vi inte tänkte grilla korv för varenda grillplats var upptagen. 


På trettondagen åkte vi till Kopparberg och firade mamma som blir 81 år den 9 januari.






Det var ganska kallt att stå utomhus och äta tårta men det är ju enda sättet vi kan ses på just nu. 
När vi fikat klart tog vi en liten promenad för att bli varma.






Jag tror mamma blev nöjd med sin dag även om vi inte kunde ses så länge.

Utomhusaktiviteterna fortsätter. 

I går tog vi och våra grannar en långpromenad till restaurang STÅ. Jag hade sett att dom skulle tända grillen, eldkorgar och marschaller och det tyckte vi lät mysigt.



Det fanns så många goda tapas att välja på.









När vi ätit och druckit klart promenerade vi hem igen. Det var så trevligt.

I morse när vi vaknade vräkte snön ner. Usch jag som inte alls tycker om vinter. Men det bara att gilla läget så vi klädde på oss och tog en promenad vid Markaspåret.






Tyvärr tror jag att snön kommer ligga kvar ett tag för det ska bli jättekallt nästa vecka.

Idag åkte min stora älskling tillbaka till Uppsala. Jag saknar honom redan. Tur att lillebror stannar några dagar till. Jag vänjer mig aldrig vid att dom inte är hemma hela tiden längre.


I morgon är det måndag igen och jag tror att det mesta börjar bli som vanligt. All ledighet är slut och vi kommer inte att vara lediga något förrän till Påsk. Det känns länge.

Ha en härlig vecka så hörs vi igen nästa söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar