söndag 24 januari 2021

Regn och rusk

 Förra veckan var riktigt kall och vintrig och den här veckan har bestått av regn och rusk. Nästan all snön har regnat bort. Jag som inte tycker om vintern tycker att det är helt okej att snön försvann lika snabbt som den kom.

På söndagarna brukar jag summera vad som har hänt i veckan men den här veckan känner jag verkligen Coronatristess. Det händer absolut ingenting allt känns bara tråkigt. Usch vad jag är trött på det här, längtar så efter att allt ska bli som vanligt igen. Vill bjuda hem kompisar, gå på restaurang och resa. Ja det är mycket man längtar efter just nu. Suck.

Vi har i alla fall blivit klara med vår hall och min systerson har gjort en spegel till oss. Den blev jättefin.

Idag har vi varit på promenad med våra grannar, det är ju det enda roliga vi har på helgerna. Träffa grannarna på en promenad. Vi gick till Naturens Hus och tog en fika. Men usch vad halt det var. Vi fick gå vid sidan om gångbanan för att inte halka.

Jag lyxade till det med en semla men den var tyvärr inte alls god. Kostade 49 kr helt galet dyrt.



När vi kom hem från promenaden åkte jag till Blomsterlandet och köpte några gröna växter. Dom hade som vanligt den här tiden på året 50%.

Avslutar den här veckan med en bild jag tog på Blomsterlandet. Penseérna har kommit. Det är väl verkligen ett litet litet vårtecken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar