lördag 2 januari 2021

Summering av Coronaåret 2020

 Idag tänkte jag försöka göra en summering av det här konstiga året. Det konstigaste året som jag har varit med om.

När vi stod där på nyårsafton 2019 och skålade hade vi inte en blekaste aning om vad som väntade oss, tur är väl det.

Men vi tar det från början.

JANUARI

2020 var året då det var dags för min mamma att fylla hela 80 år. Hennes högsta önskan var att få åka till Gran Canaria med sina barn och deras familjer. Självklart gjorde vi det. Tyvärr kunde inte alla följa med men vi fyra systrar var i alla fall med och det var nog det viktigaste.

Den 4 januari lyfte vi från Örebro Airport. 


Vi hade en jättehärlig vecka tillsammans.

Det första fallet av Corona upptäcks i Sverige.

FEBRUARI

Mattias fyller 52 år


Lilla K bjuder på semlor

Många har varit på sportlov i Italien och smittats av Corona som dom sen olyckligtvis tar med sig hem.


MARS

Vi åker till Malta och svärmor är med. Inte kunde vi ana att det skulle bli sista resan tillsammans med henne och den sista resan vi kunde göra det här året.


Lilla K fyller 9 år


Vårblommorna börjar komma


Coronan sprider sig alltmer i Sverige. Många börja hamstra bla pasta och toalettpapper.
Vi uppmanas att hålla avstånd och tvätta våra händer. Många börjar arbeta hemifrån och gymnasieskolorna har undervisning på distans.

APRIL

Vi firar påsk och umgås utomhus.

Göjestigen blir ett populärt utflyktsmål för många, självklart vill vi också åka dit.


Vi åker till Kopparberg och promenerar tillsammans med min mamma. Påskfika utomhus fungerar också.

Jag blir permitterad pga pandemin två dagar i veckan och kan njuta av våren utomhus.

Gör bl a en utflykt till Sörön tillsammans med Sara.

MAJ

Dags för mig att fylla 52 år. Jag väljer att vara tacksam för alla mina år istället för att beklaga mig för att jag blir gammal.

Eftersom vi måste umgås utomhus på kalaset så spelar vi lite boule.


Jag åker på utflykt med mina vänner L & H bla till Rönne Kapell.

Vi åker till Nora och bor på Lilla Hotellet, äter middag på Bryggeriet.


JUNI

Stackars alla som tog studenten i år. Det blev ingen bal, inget utspring och ingen flakåkning. Men fira med dom närmsta kunde man göra.


Lilla K slutar 2an det firar vi såklart fast bara hemma hos dom utomhus på altanen.

Midsommarafton 2020 blir den varmaste på 50 år.

Vädret är härligt så det blir flera båtturer.




JULI

Äntligen dags för semester! Pga Coronan får vi tillbringa hela vår semester i Sverige för första gången på väldigt länge. Det blir bra det med.

Det blir många båtutflykter.

Min syster fyller 60 år.

För första gången besöker vi Österlen i Skåne.





AUGUSTI

Det blir några fler härliga båtutflykter.


 

J flyttar till Stockholm.

Jag fotar solrosor.

Firar 21-årig bröllopsdag.

SEPTEMBER

Den 3e september somnar M´s älskade mamma, min svärmor och barnens farmor in för gott. Vi saknar henne så mycket men livet måste rulla vidare.

Min kompis L ordnar som vanligt en helt fantastik kräftskiva.


Äldsta sonen vill att vi firar hans 24 årsdag i Uppsala och så fick det bli.



J fyller 20 år och vi firar honom med ett restaurangbesök på Amano.

Begravning för svärmor

Vi åker till Stockholm och går på Moveat tillsammans med sönerna och P´s flickvän.


OKTOBER

Jag åker till Granelund med K & K


C och jag fotar hösten.




Jag går på Afternoon tea med mina scrapbookingvänner.

P var färdig med sina studier i Uppsala i juni men nu skulle det ha varit en examen. Den kunde inte genomföras pga pandemin men vi firade såklart ändå med presenter och restaurangbesök.


    NOVEMBER

När jag fyllde 50 år för 2 år sedan fick jag en utflyktsdag till Färna Herrgård i present av min mamma och mina systrar. Av olika anledningar har vi inte kunna åka dit men nu var det äntligen dags.

Det öppnar en ny inredningsbutik i Kumla som blir en favorit.




Det har blivit väldigt många promenader firade 1:a advent med J & G med lite glögg utomhus.





DECEMBER 

Blev ingen julfest med jobbet pga Corona. Det mesta blir inställt.

 Jag försöker träffa mina vänner utomhus och det har varit så trevligt.

Mysigaste glöggfesten ordnade Sara.



Istället för julbad och julklappsspel träffades fotbollsmammorna i Sommarroskogen.




Spela bingolotto på uppesittarkvällen kunde vi ju inte göra men ses i varje paus i varandras trädgård funkade hur bra som helst.



Julafton firade vi hemma hos oss tillsammans med K & K. Svärfar var med en kort stund och åt lunch.


På annandagen åkte vi till Kopparberg och träffades utomhus.


Nyårsafton firade vi hemma hos oss med ett väldigt litet gäng i år.

Den sista suddiga bilden från nyår får avsluta summeringen av mitt 2020.

Håller tummarna för att 2021 blir året då vi kan ses som vanligt igen och äntligen få kramas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar