söndag 14 februari 2021

Alla Hjärtans Dag och lite annat

 Som vanligt så här i Coronalivet så händer det inte så mycket i veckorna.

Jag var och provade ut ett par rumsprogressiva glasögon en dag ska bli spännande att se om det funkar bra.

I går åkte vi till Karlslund och gick därifrån till Lindbacka. Det är en så fin promenad efter vattnet.


Solen strålande från en klarblå himmel.

Njöt av kaffe i solskenet.




Besökte Blomstermakeriet där jag köpte ormhassel, blev jätteglad att dom hade det för det är något som jag har letat efter.



På kvällen blev det Alla Hjärtans Dags middag en dag för tidigt.

Mannen var så sugen att prova sin Sous Vide som han fick i present förra veckan.


Det blev torsk med sandefjordsås. Jättegott.

I dag är det Alla Hjärtans Dag och den har vi firat på 18 års kalas i Kopparberg. Min systerdotter fyllde 18 år i går och idag bjöd hon på utomhuskalas på isen.


Äta tårta utomhus är vi vana med nu för tiden. Alla kalas är ju utomhus. Inget konstigt med det.


Tänk att killarnas lilla kusin blir 18 år helt galet. 

              Någon hade plogat en bana på isen. Passade perfekt för dom som var sugna på att åka skridskor.  

Jag åkte spark, det var väldigt längesedan jag gjorde det, riktigt kul.

 Vi försökte få såpbubblor att frysa till is men det gick inte alls.

 Tjejerna åkte fyrhjuling.

Innan vi åkte hem ville lilla K ta en liten ridtur.


Vilken härlig dag vi fick i solen på isen med släkten.

När vi kom hem planterade jag chilifrön, ska bli jättespännande att se om det blir några chiliplantor.


Avslutar med veckans tulpanbukett. Jag tröttnar aldrig på tulpaner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar