söndag 21 februari 2021

Vintern tog slut

 Förra helgen såg det ut så här i vår trädgård


Idag ser det ut så här

Mina istulpaner ser ur så här. Stackarna.

Vips så tog vintern slut, det passar mig perfekt jag som inte gillar vintern alls egentligen.

I tisdags smaskade vi oss semlor på jobbet eftersom det var fettisdag. Vet Ni hur många kalorier det är i en semla? 500 helt galet, man måste gå långt för att bli av med dom Får nog inte bli några fler semlor i år. Men det är väldigt gott.

Ett besök till min frisör har det också blivit den här veckan. 


Han bjuder alltid på gott fika från bageriet på andra sidan gatan.


Den här gången klippte han av mig nästan allt hår. Fy vad kort det blev, jag trivs inte alls. Usch. Men som tur är växer det ut igen. 



Idag har vi gått en långpromenad runt Oset. Så skönt med frisk luft.

Måste visa mina frön som jag planterade förra veckan. Jag planterade både chili och tomater och tomaterna kom upp först. Ska bli spännande att se när chilin kommer.

 Det var en liten summering av min vecka nu laddar vi för sista veckan i februari. Tjoho snart är det vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar