söndag 28 februari 2021

Utomhuskalas börjar bli en vana

 En vecka har sprungit förbi igen. Händer som vanligt inte så mycket.

Var tvungen att göra ett ärende på stan och vet Ni vilken butik som har öppnat? HM Home hur kul är inte det. När jag ändå gick förbi kunde jag inte låta bli att gå in en sväng o kolla. Först fick jag stå i en ganska lång kö utomhus. Pga Corona får bara ett fåtal vistas i butiken på samma gång. När jag väl kom in var det kö även vid kassan så jag gick ut ganska snabbt. En jättefin butik som jag absolut kommer besöka fler gånger. 


I lördags var det dags för ännu ett utomhuskalas. Har blivit många sådana senaste tiden pga Corona. 

Lilla fröken K fyller hela 10 år. Hur galet är inte det? Släktens minsting börjar bli stora tjejen. 


Kalaset började med nygräddade våfflor. Perfekt att servera utomhus.



När vi ätit upp våfflorna var det dags för en liten promenad.


Min äldsta syster hade med sig sitt barnbarn.


En liten gruppbild


Det var riktigt gråkallt.


När vi kom tillbaka var det dags för tårta.


Ni behöver inte vara oroliga, ljusen blåstes ut av vinden. Ha ha det hade varit helt galet om 10-åringen hade råkat blåsa på tårtan med tanke på Coronan. Hon ville så gärna ha ljus ändå.

Av oss fick hon en cool-tröja och en väska i present. Ett jättelyckat kalas.


I dag har det varit värmerekord, hela 15 grader varmt. Så härligt man känner att våren är på gång. Vi passade på att göra en liten liten utflykt till Ekeby Dreve där vi aldrig har varit tidigare.


Vi fick med oss grannen K också, hans fru låg och sov för hon hade jobbat på natten.


Det blev en jättefin kort promenad.




När vi kom hem städade vi lite på altanen o tog årets första fika. 


Avslutar med att säga tack och hej då februari i morgon är det äntligen Mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar