söndag 7 februari 2021

Många som fyller år

 Så har en vecka rusat förbi igen. 

Inte hänt något speciellt. Var på tisdagspromenad med mina fotbollsmammor, enda sättet vi träffas på nu i Coronatider.

I torsdags ringde min syster på kvällen och bad mig komma och vara barnvakt för hon var tvungen att åka till akuten. Hon hade varit på en promenad på lunchen och halkat och slaget i nyckelbenet. Hon trodde att värken skulle gå över men det blev bara värre och värre. När hon ringde 1177 ville dom att hon skulle komma direkt. Som tur var gick det bra. Inget var brutet.

I torsdags kom äldsta sonen hem och igår även J. Det bästa jag vet är när dom är hemma.

I lördagsmorse startade vi dagen med mysfrukost. Jag hade gjort nattjästa frallor som jag gräddade på morgonen. Så gott. Älskar frukost.


Efter lunchen tog vi en promenad upp på stan. På vägen stannade vi vid P´s flickvän och lämnade över ett paket. Hon fyllde 24 år. I paketet var det en oljelampa.


Sen gick vi vidare till Stå där vi även träffade min syster.



Vi åt några tapas och drack lite vin sen gick vi vidare för det var riktigt kallt.

När vi kom hem värmde vi oss med en brasa.


Idag är det svärfars födelsedag. Han fyller 79 år. Vi köpte med oss en tårta och en bukett tulpaner och åkte och grattade honom. Han blev jätteglad. 

Självklart fikade vi utomhus. Börjar bli vana med det nu.


När vi kom hem firade vi även M som fyller 53 år i morgon. J måste åka tillbaka till Stockholm i morgon bitti så därför firade vi redan idag.

Han fick bland annat en Sous Vide som han hade önskat sig. Ska bli spännande att se vad han ska laga till med den.

Avslutar den här februariveckan med en bild på mina tulpaner ifrån förra veckan som jag har fryst in till istulpaner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar