söndag 24 oktober 2021

2 års kalas

 Min äldsta systers barnbarn har fyllt 2 år.

I går var vi bjudna på kalas.

Jag köpte ett spel som present och gjorde ett eget kort.


Födelsedagskillen är så söt.

Han har fått en lillasyster och hon är lika söt hon.

Gissa om min syster är glad åt sina barnbarn.

Själv får jag nog vänta minst 10 år innan jag får några egna barnbarn att skämma bort.

Jag har en arbetskamrat som alltid plockar massor med lingon.

I år var han snäll och delade med sig så idag har jag kokat egen lingonsylt för första gången. 

Det gick ganska bra, förutom att jag kanske kokade lite för hårt så det stänkte på hela väggen.

3 st burkar av jättegod sylt blev det. Fick även receptet av min arbetskamrat. 


Idag har vi ätit egengjorda köttbullar, mos och nykokt lingonsylt. Mums vad gott det blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar