söndag 3 oktober 2021

Restriktionerna släpps och mysig tjejhelg

Onsdagen den 29 september är en dag att minnas. Restriktionerna tas äntligen bort och vi kan nästan leva som vanligt igen.

Deltagartaken för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar tas bort

Deltagartaken för privata sammankomster i tex hyrda lokaler tas bort

De kvarvarande restriktioner som finns på serveringsställen tex storlek på sällskap och avstånd mellan sällskap tas bort

Folkhälsomyndighetens råd om att arbeta hemifrån tas bort och en successiv återgång till arbetsplatsen kan inledas. Den som har symtom bör fortsatt stanna hemma och testa sig

Åh vad härligt som jag har längtat efter den här dagen.

Nog om det.

I helgen har jag haft en riktig tjejhelg. I går åkte jag och några vänner till Åsbyviken vid Hjälmaren. Vi brukar ju göra det några gånger per år och det är alltid så mysigt.

Den här gången hade vi bestämt oss för att göra höstkransar så vi började med en promenad för att leta material.





Det var så mysigt pyntat i skogen med ögon på träden och en massa annat skoj.



Om man har ett litet barn som ska sluta med napp fanns det ett nappträd att lämna dom i. 

När vi kom tillbaka var det bara att sätta igång

Jag måste erkänna att jag var usel på att göra krans. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så svårt. Tack gulliga H för att du hjälpte mig.


Efter kransbindningen var det dags att förbereda middagen. Vi hjälps alltid åt och delar upp vem som ska göra vad. Jag hade ansvaret för förrätten.

Min förrätt var räkor med avakadokräm och smulat vitlöksbröd. Är faktiskt jättegott.


Till varmrätt var det fläskfile med potatismos i smördeg. Mums vad gott.
Efterrätten missade jag att fota, hur kunde jag göra det? Det var en jättegod äppelpaj.
Vilken 3-rätters middag. Allt var jättegott.

Idag var vädret lite grått och tråkigt men vi tog ändå en liten promenad.

Det sista vi gjorde innan hemfärd var att äta lite våfflor. Det har blivit en tradition att avsluta våra helger med det.

Åh vad mysigt vi hade. Längtar tills nästa gång.

När jag kom hem vara det bara att duscha och byta om för att träffa nästa tjejgäng (fotbollsmammorna). Vi var på mannekänguppvisning som Joy hade ordnat på Stora Hotellet. Det var även afternoon tea.
Wow vilken toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar