lördag 30 oktober 2021

Slottsmarknad och Smultrongården

 I går var jag på årets första julmarknad. En slottsmarknad i Dyltabruk. Min kompis o granne Åsa och jag åkte dit. Jag slutade lite tidigare från jobbet för vi trodde att det skulle vara mycket folk. Men det var inte mycket folk alls. Konstigt. Många kanske tycker det är för tidigt att gå på julmarknad i oktober.


Det fanns massor med tomtar och annat att köpa.

                                    Jag köpte några flaskor Slottsglögg och slottssenap.


När vi shoppat klart fikade vi lite.




Det var jättemysigt fast någon riktig julstämning blev det tyvärr inte. 
När vi kom hem hade M fixat middag både till oss och Åsa o hennes man. Lyxigt.

Trevligheterna bara fortsätter. 
Idag har jag och min kompis Lotta varit på utflykt till Smultrongården. Det var jättelänge sedan vi var där och vi var nyfikna på att se deras nya växthus.



Växthusen var jättefina och dom hade gjort så höstigt och fint på gården.




Självklart åt vi en räkmacka också. 
Smultrongårdens räkmackor är dom godaste som finns. 





När vi var klara på Smultrongården åkte vi vidare till PK Design och sen blev det ett besök på Mio och Rusta innan vi åkte hem.

Vilken mysig dag det blev. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar