söndag 22 maj 2022

Ett besök i stallet

Nu blommar äppelträdet i vår trädgård. Maj är verkligen min favoritmånad jag älskar när allt är grönt och blommorna slår ut. Bäst tiden på året. 



Jag tycker t o m att maskrosorna är fina. Var på en lunchpromenad och det luktade av nyklippt gräs och hägg, fåglarna kvittrade hur härligt är inte det? Sommaren är verkligen på väg.

 Min systerdotter lilla K har börjat på ridskola. Jag har lovat att jag ska komma och titta men det har inte blivit av. I tisdags var det äntligen dags. Gissa om jag hade otur precis den här tisdagen skulle dom rida ut. Gissa om jag med min dåliga kondition fick springa på bredvid hästarna som glatt travade. Puh vad det var jobbigt.



I går bjöd vi över grannarna på lite bubbel. Vi har alltid så trevligt tillsammans. 


I dag har vi varit på marknad i Karlslund. Någon sorts plantmarknad. Inte speciellt bra. Vi köpte ingenting.

På vägen hem passade jag på att fotografera rapsfält. 

Avslutar veckan med en bild på mitt fina lilla växthus. Så glad att det äntligen står på plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar