söndag 1 maj 2022

Valborg och lite annat

 I måndags gick jag och min kompis C på en liten fotopromenad. Vi älskar att fota när körsbärsträden blommor och det gör dom nu.






Blommande magnolia såg vi också.



I fredags var det äntligen dags för mig att skaffa pass. Det har varit helt omöjligt att få en passtid nu efter pandemin. Flera månaders väntetid helt galet. Men jag lyckades till slut få en tid och det är jag så glad för.


I går var det Valborgsmässoafton och i år firade vi hemma hos oss tillsamman med våra grannar. Alla utom Å för hon jobbade. 

Vi började med att bjuda på lite bubbel och chips som man dippade i en liten skål med creme fraiche, rödlök, löjrom och dill. En variant av löjromschips men mycket enklare att servera. 


En egen liten valborgseld hade vi också.


M fixade varmrätten på stekhällen. Lövbiffspasta. 





Till efterrätt blev det en marängrulle med hallon och vit choklad.


I dag är det den första maj. Tjoho äntligen börjar min favoritmånad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar