söndag 8 maj 2022

Nu händer det grejor

 Nu händer det grejor, både med växtligheten och med växthuset.

I tisdags var det så härligt väder så jag och grannen G tog en liten promenad efter jobbet.



Mina luktärtor växer så det knakar nu har dom nästan växt ur sina påsar.


Den här veckan har det varit någon sorts matmarknad på Järntorget. Mat från alla världens hörn. I fredags bestämde vi oss för att cykla dit med våra grannar J & G.

Tyvärr var det inte speciellt bra så vi gick till Frimis för att äta istället.

Tyvärr fick vi vänta i över en timma innan vi fick maten. Det var väldigt kallt så det var inte roligt. Usch vad vi frös.

Eftersom vi var så frusna stannade vi till på STÅ och tog en Irish Coffe innan vi cyklade hem.
Eftersom mina luktärtor har blivit så stora bestämde jag mig för att plantera ut några på sina platser. Några fick plats i en kruka och några en rabatten vid altanen. Resterande planterar jag en annan dag. Jag har sått 5 olika sorter i år. 


Den här helgen har svärfar varit här och hjälpt M med att bygga ihop växthuset. Det var jättebra att han kom för det var inte lätt att bygga ihop, hur många delar som helst. 






Nu står det där, mitt fina lilla växthus. 1 år senare än beräknat men vad gör det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar